9 Şubat 2012 Perşembe

MehMet Paşama Convers Yaptım :)

          Mehmet Paşa kimdir???    Kendisi benim bitanecik kuzum Ayşemin kertmesidir.. Hemüz ikiside doğmamış olsa da olsun :))
           Paşamızın kışları ayacıklarını sıcacık tutsun diye ona convers patik yaptım..
Convers Patik
Yapımı oldukça basit.. bi çok blogdan yardım almış olsamda en sonunda kendi kafama göre yaptım... Elimden geldiği kadar anlatmaya çalışacağım..

Bu conversimizin tabanı...20 zincir çekip üzerine trabzan örüyoruz uçlarda dönme yapmamız gerekiyor taban görünümü vermek için..Toplam 8 sıra trabzan zincir çekiyoruz.

Tabanımız bittikten sonra üzerine 1 sıra beyay trabzan öreceğiz.. Fakat batma yöntemi ile değil tabandaki zincirlerden ilmek alarak kat çıkacağız.. Şu şekilde;
Bir sıra trabzan ördükten sonra üzerine 1 sıra sık iğne olarak lacivert örüyoruz.. lacivertin üzerine de 1 sıra beyaz örerek tabanımızı tamamlıyoruz...

Sonracığıma tabanımız bittikten sonra öndeki beyaz burun kısmına geçiyoruz... Bunun için göz kararı bi ayarlama yapabilirsiniz. Benim papucumun burnu 26 zincirden oluşuyor..
Bir sıra burnu ördükten sonra üzerine tekrar dönüyoruz. 26 zincirlik trabzanın üzerine 6 trabzandan sonra 2trabzanda 1 cekiyoruz zincirimizi.. Böylece burun kıvrılacaktır.. Her sırada zincir sayımız azalacaktır.

1.sıra 26 trabzan 2.sıra 18 trabzan 3. sıra 13 trabzan.... Bu eksiiltmelerden sonra 4 sırada pabucumuzun dilini örüyoruz.. Sonrasında lacivert ipimize geçip ayakkabımızı tamamlayacağız..

Lacivert ipimizle 4 sıra trabzan öreceğiz.. Beyaz kısımlara oranla elimi biraz daha gevşek tuttum..Çünkü tığ işi biraz sert oluyor bebişimizin ayakları rahat etsin diye yumuşak olması için gevsek attım zincirleri..

Son sıramızda papucumuzun arkasında birazcık eksiltme yapmalıyız ki bebişimizin ayaklarını iyi tutsun...
vee sonuç 
Henüz bağcık renklerimize karar veremedik :))

Eğer aklınıza takılan birsey olursa yorum kısmında sorunuz elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım...

Son olarak paşama hayırlı olsunn güle güle kullansın :)) ilk adımlarını bu patişleriyle atsın inşallahh :))

2 yorum:

  1. Çok şirin olmuşlar çok beğendim:) İnşallah bu patişleriyle atar ilk adımlarını:) Şu kuş da güzel olmuş uçup duruyor:)

    YanıtlaSil
  2. kuşum içinde patişler içinde teşekkür ederimm :))

    YanıtlaSil